1. Ardes.bg
  2.  > 
  3. Помощ при пазаруване
 > Често задавани въпроси (FAQ)

Често задавани въпроси (FAQ)

Съдържание

Имам много важна информация, ако го оставя в сервиз (гаранционнен) нали няма да ми се изгуби информацията?

Сервиза не носи отговорност за клиентската информация. Всеки клиент е длъжен сам да направи архив на информацията, която е на неговия лаптоп. При ремонт е възможно да се загуби информация, въпреки взетите мерки, затова преди да постъпи в сервиз, направете си копие на най-важните файлове, за да не ги загубите. Ако не можете да направите това, помолете в сервиза да Ви помогнат. Тази услуга се извършва от специалистите в сервиза срещу допълнително заплащане.

Софтуерът ми не работи, това не е ли гаранционен проблем?

Софтуерните проблеми най-често се дължат на инсталирания софтуер - операционна система, офис приложения, вируси, пиратски програми и други. В процеса на работа всяка операционна система започва да се претоварва с допълнителен код, било то от инсталирани и деинсталирани програми, било то от вирусни атаки и рекламен софтуер през Интернет. В тези случаи лаптопът Ви започва да се държи странно, да забавя своята работа и да зависва. Възможно е да не функционират и част от програмите. В такива случаи най- добре е да преинсталирате софтуера си и ако проблема не се оправи, тогава потърсете гаранционен сервиз. Не очаквайте гаранционно обслужване за софтуер, който сте инсталирали на Вашия лаптоп, който не е дошъл с лаптопа, защото производителят на лаптопа няма нищо общо с въпросния софтуер и съответно не може да Ви помогне.

ВАЖНО: Софтуерните проблеми не се включват в гаранционното обслужване на техниката. Разходите за отстраняване са за сметка на клиента.

Защо не ми признават гаранцията на лаптопа, таблета, смартфона? Нали е в гаранционен срок.

Когато техниката се експлоатира при нормални условия, описани в изискванията на производителя, няма основание за отказ от гаранционно обслужване. Има ситуации, в които производителят отказва гаранционно обслужване. Такива случаи са всички повреди причинени вследствие на механично въздействие - удар, изтърване, натиск, също така измокряне , заливане и др. Изкъртени портове, жакове, бутони също не са гаранционен проблем. Токовите удари и изгорели портове не са обект на гаранционно обслужване. По-подробна информация относно отказа на гаранционно обслужване може да намерите в гаранционните условия на производителят. За всяка техника, на която се отказва гаранционен сервиз се издава констативен протокол, в който са описани причините за отказ от гаранция. За да си спестите нервите и да не губите пари, застраховайте техниката си срещу случайни повреди. Попитайте Вашият консултант за условията на застраховката.

Взех го от сервиз, а като си го занесох вкъщи не тръгва?

Когато получавате техниката от приемният център, задължително тя се демонстрира, че функционира нормално. Ако Вие смятате, че техниката Ви не функционира нормално, тествайте я при приемане, а ако това е невъзможно - тествайте я в дома си. Ако тя не функционира както трябва, върнете я с повторна рекламация, като изисквате да бъде вписана в гаранционната карта.

Защо от както го купихме, лаптопът е идвал 2-3 пъти в сервиз?

Действително в редки случаи около 2% от всички гаранционни случаи се налага техниката да идва повече от 2 пъти за сервиз. За съжаление в закона няма предвидено колко пъти може дадена стока да постъпва в сервиз и поради тази причина производителите не заменят техниката при наличие от повече от 3 доказани сервизни случаи с един и същ проблем. Ние в Ардес.бг, винаги ще Ви съдействаме и ще изпратим жалба до производителя, ако дадено изделие се повреди повече от 3 пъти с един и същ дефект, като изискваме да бъде подменено. Много често производителите уважават такива жалби, след като са доказани и удоволетворяват желанието на потребителите. За съжаление процедурата е малко бавна и изисква изпълнение на всички бюрократични изисквания.

ВАЖНО: Производителят не гарантира, че техниката няма да се повреди повече от веднъж. При някои производители е възможно при доказани 3 пъти един и същи гаранционен дефект, лаптопът Ви да бъде заменен.

Защо ремонтираният ми лаптоп, таблет, смартфон пак се развали?

За съжаление има случаи, когато след направен ремонт, лаптопът, отново може да дефектира или проблема да не е отстранен, въпреки извършените тестове. Никой производител не е застрахован от това. В такива случаи изисквайте по обстоен преглед на техниката, както и регистрация в сервизният протокол на точния проблем.

ВАЖНО: Производителят не гарантира, че техниката няма да се повреди повече от веднъж.

Мога ли да получа оборотен лаптоп или техника за времето на сервизиране на моя?

Единствено Ardes.bg - централен офис Варна предоставя възможност за оборотен лаптоп или монитор при нужда от гаранционен ремонт на Вашата техника. Възможно е в определени ситуации Ardes.bg да не може да предостави оборотен лаптоп, до връщане на някой оборотен такъв.

Не се предоставят оборотни печатни устройства, рутери, мишки, слушалки и др. аксесоари. Оборотният лаптоп, се предоставя след 4 тия ден от постъпване в сервиза на гаранционната техника. Предоставеният оборотен лаптоп е 2 ра употреба , като параметрите му са достатъчни за ползване на интернет и офис приложения. Оборотният лаптоп се предоставя без Windows и без инсталиран нелицензиран софтуер. Клиентът е длъжен да върне оборотният лаптоп в същия вид ,в който го е получил.

При ремонт на негаранционни лаптопи, клиента може да получи лаптоп под наем.

Цената за наема е 25 лв. за срока на ремонт, като клиента е длъжен да остави депозит в размер на стойността на оборотният лаптоп, като този депозит ще му бъде възстановен при връщане на лаптопа.

За колко време ще се ремонтира лаптопа ми, компютъра, таблета или частта?

Всички гаранционни ремонти се извършват от оторизирани сервизи, които се намират най-често в София, а за някои марки и в чужбина ( Полша, Чехия, Румъния, Германия). Нашите специалисти ще извършат първоначална кратка диагностика, която ще отнеме до 1- 2 раб. дни и ако проблема е хардуерен и се нуждае от подмяна на част или допълнително диагностика, ще бъде изпратен в гаранционен сервиз. Времето за транспорт (отиване и връщане) е от 2 раб. дни до 4-7 раб. дни, ако сервиза е в чужбина.

След постъпване в гаранционен сервиз, стоката се диагностицира и се подменя дефектралия модул. В някои случаи се налага поръчване на резервна част, която не е налична и се налага изчакване, докато резервната част пристигне в сервиза.

Поради тази причина средното време за ремонт е от 15 до 20 работни дни, а около 25% от ремонтите продължават до 28-30 дни.

По закон, ако лаптопът Ви не е ремонтиран до 30 дни от датата на постъпване за ремонт, имате право да искате подмяна на лаптопа или връщане на парите, ако лаптопа не може да бъде сменен.

Какво е необходимо за да се приеме стока за гаранционен сервиз?

За да се приеме стока за гаранционен сервиз, е необходимо клиента да предостави оригинална гаранционна карта и касова бележка или копие от фактура.

При липса на някой от тези документи, сервиза отказва да приеме стоката като гаранционна, а може да я приеме като негаранционна.

Клиента може да си извади дубликат на гаранционни документи от магазина откъдето е закупил стоката срещу такса от 10 лв.

Къде се сервизира лаптопът ми?

Всеки производител на лаптопи е длъжен да осигури гаранционен сервиз в страната на предлаганата от него техника. Най-често производителите сключват договор за гаранционно обслужване с фирми за сервиз, които са специализирани в сервизното обслужване и се занимават само с това. Всяка търговска верига и фирма, която продава лаптопи от дадената марка, е длъжна да изпрати гаранционната техника, върната от клиентите в такъв оторизиран сервиз, където да бъде ремонтирана. Клиентът може сам да изпрати дефектиралата техника до такъв сервиз, който е описан на гаранционната карта на изделието.

Когато оставите гаранционният си лаптоп с проблем в някой от приемните центрове на Ardes.bg, ние го изпращаме до оторизиран сервиз, понеже нямаме право да извършваме никакви ремонти по него.

Ние комуникираме непрекъснато с оторизираните сервизи и се стремим нашите сервизни случаи да стават по-бързо, но за съжаление това не винаги е възможно.

Важно: Гаранционните лаптопи се обслужват в оторизиран сервиз на съответната марка, посочен в гаранционната карта. Национална верига Ardes.bg няма право да извършва гаранционни ремонти на предлаганите лаптопи. Ако имате оплакване към техниката, молим Ви не ни винете, защото ние не сме производители, а сме търговци и искаме Вие да сте доволни. Ние ще Ви съдействаме във всичко необходимо, така, че да получите работеща техника. Ако колегите, които са Ви приели техниката не са се държали любезно, не сте получили адекватна информация, или не сте доволни от качеството на извършения сервиз, моля пишете ни на officear@ardes.bg, за да вземем нужните мерки.

Защо дефектира лаптопът, таблетът, смартфонът ми? Нали е нов, гаранционен?

Някои хора мислят, че закупувайки едно устройство, то никога няма да дефектира и ще работи вечно. Истината е, че в живота вечни неща няма. Както хората се разболяват, така и техниката се разваля и спира да работи. Това е част от кръговрата на природата. Няма производител, който гарантира, че произведените от него лаптопи, компютри или таблети няма да дефектират. Гаранцията на продукта означава, че производителят ще отстрани повредата безплатно в рамките на 30 дни или в краен случай ще замени продукта, ако ремонта е невъзможен. Така че не се заблуждавайте, че наличието на гаранция означава 2 или 3 години (колкото е гаранционният срок) безпроблемна работа. По-дългия гаранционен срок, който дават някои производители, не е знак за по-висока надеждност, а просто производителят е калкулирал евентуалните разходи по ремонтите в цената на изделието.

Много често клиентите ни обвиняват, че сме им препоръчали лаптоп или компютър, който след това се е повредил. Някои от тях смятат, че щом лаптопа струва 2000 лева той няма как да се повреди, но това не е вярно. Е да, вероятността е по-малка, но всяка техника рано или късно дефектира. Ако ние знаем точно кой компютър ще се повреди, никога няма да Ви го препоръчаме. За съжаление, никой не може да предскаже предварително, кога и какво ще се случи на един лаптоп.

На база на събрана статистическа информация от нашия сервиз можем да кажем, че между 6 и 20% от продадените лаптопи независимо от марката се връщат за сервиз по време на гаранционен срок (Вижте коя марка, колко често идва за сервиз в нашия блог: http://bit.ly/zdrav-laptop).

Лаптопът е сложно устройство, съвкупност от различни компоненти: дънна платка, твърд диск, дисплей, памет, процесор, софтуер и други. Всяка една част може “да излезе от строя”, като по този начин да наруши нормалната работа на лаптопа.

ВАЖНО: Гаранцията, давана от производителя, не означава, че лаптопа няма да се повреди. Означава, че производителя ще ремонтира вашия лаптоп за негова сметка, ако се появи дефект.

Въпрос: Безплатни ли са профилактиката и почистването на лаптоп?

Не, не са безплатни. Услугата профилактика включва вътрешно почистване на компютъра Ви от наслоения прах, възпрепятстващ нормалното извеждане на топлината от охладителя към външната среда. Профилактиката е важна за нормалната работа на Вашия компютър и удължава живота му. Препоръчително е тази манипулация да се прави поне веднъж годишно.

Етапите на профилактиката са:

  • Разглобяване на компютъра на съставните му части. Нужни са от 25 до 45 минути.
  • Почистване на частите от наслоения прах. Нужни са от 10 до 15 минути.
  • Смяна на термопаста и термоподложки.
  • Сглобяване на компютъра. Нужни са от 10 до 45 минути.
  • Диагностика на компютъра за изправност и стабилност при натоварване посредством диагностичен софтуер. Нужни са от 3 до 7 часа /в зависимост от големината на твърдия диск, обема инсталирана памет и процесорна мощ/. Както виждате в профилактиката влагаме много часове труд и поради тази причина не може да бъде безплатна.
Въпрос: Мога ли да сменя на видеокартата на лаптопа?

На много малко модели може да се сменят видео картите. Някои псевдоспециалисти ще Ви предложат да презапоят чиповете, но това не гарантира надеждна работа на лаптопа и ние не Ви го препоръчваме.

Въпрос: Пукна ми се екрана на таблета, колко пари струва нов?

Много съжаляваме за случилото се. Надяваме се да сте направили застраховка - ако е така свържете се със застрахователя. Ако не сте - за съжаление подмяната на екрана на таблета се доближава до стойността на нов таблет. Не бихме Ви препоръчал да го сменяте, освен ако е много скъп таблет и ремонтът си заслужава.

Въпрос: Кредити. Информация за вноски, необходими условия които трябва да покрия?

За кредит може да кандидатствате онлайн, като натиснете бутона, на който е изписана месечна вноска. Той се намира до бутона "Купи". След това изберете броят месечни вниски за кредита.

Въпрос: Възможно ли е да закупя на кредит?

Тук може да видите по-подробна информация за кандидатстване за кредит: http://ardes.bg/common-information/help/lease

Въпрос: Застраховката на продукт важи ли в чужбина?

Не, не важи. Застраховката покрива рискове, свързани с имущество, собственост на Застрахования, настъпили на територията на Република България.

Въпрос: Имате ли референции от големи фирми, с които работите?

Да, имаме. Тук може да видите някои референции от големи фирми, с които работим: http://ardes.bg/common-information/ardes-info/references-client.

Въпрос: Доставка в чужбина? Време и цена?

За момента доставката до чужбина се извършва по индивидуална поръчка. Изпратете ни страната и града, до който искате да направим доставка в коментар към поръчката. Ние ще се свържем с Вас да Ви уведомим за цената на доставката преди да потвърдите поръчката.

Въпрос: На вас ли да поръчам или през сайта?

Най-сигурният начин е да направите поръчка през сайта. Предимството е, че при онлайн поръчка имате възможността да върнете стоката до 30 дни за лаптоп и 15 дни за останалите продукти (повече тук и тук).

Въпрос: Коя куриерска фирма използвате за доставка?

За доставки използваме куриерска компания Спиди и доставяме както до офис на куриера, така и до адреса Ви (избира се при поръчка).

 
 
АРДЕС Е ПРЕДПОЧИТАН ПАРТНЬОР ОТ:
Габрoвски ООД - осветителни тела, осветление, лампи Информация за мобилни телефони
Посетете Ardes.bg в ShopMania Pazaruvaj.com - Pazaruvaj - Надежден помощник за покупки
Често задавани въпроси за CYBER Friday
Ardes.bg използва бисквитки. Разглеждайки този сайт, вие се съгласявате с използването на бисквитки. Научи повече. OK