Refurbished продукт – какво всъщност означава?

Може да сте виждали различни хора да предлагат ремаркетирани или refurbished продукти онлайн или в техните магазини, но остава въпросът- може ли refurbished продукт да се сравнява с нов?

Има много причини, поради които един продукт да не се продава като нов.

Върната стока от купувача

Повечето големи производители позволяват на своите клиенти връщане на закупената стока, без значение каква причина, в рамките на 30 дневен срок от закупуването. Най-често refurbished продукт е стока, която е върната от купувача понеже не отговаря на нуждите му. В повечето случаи, ако на продукта му няма нищо, продавача просто намаля цената и пуска продукта като разопакован. Ако продукта има дефект, той бива върнат на производителя, където бива инспектиран или поправен, след което опакован и пуснат отново на пазара, като ремаркетиран продукт.

Дефекти при транспорт и доставка

Често се случва при транспортиране и доставка, опаковката или самия продукт да се повредят. Дори и само опаковката да бъде повредена, а продуктът в опаковката да е съвсем здрав, продавачът има възможност да върне продукта на производителя. Производителя преглежда продукта, опакова и го пуска като refurbished.

Драскотини и козметични дефекти

Един продукт лесно може да се сдобие с драскотина, вдлъбнатина или друга козметична повреда по корпуса , без това да се отрази на работата на продукта. Дори и да работи без проблеми, този продукт вече няма визията на нов. В този случаи има два варианта – продукта да бъде продаден с козметичния дефект на по ниска цена или да бъде върнат на производителя , където корпуса бива сменен, продукта инспектиран и пуснат като ремаркетиран.

Мостри

Друга причина един продукт да е ремаркетиран или refurbished, ако е бил мостра. Те могат да имат дефекти по корпуса или драскотини, и поради тази причина са били върнати на производителя.Тук попадат също и стари модели, използвани по презентации или за офис нужди.

Дефект в дадена серия

Понякога в дадена производствена линия на пазара , се получава дефект в компонент, захранване, дисково устройство и др. Често тези дефекти биват засичани още преди продукта да е напуснал фабриката. Има случаи обаче, в които дефектът се проявява след пускането на продукта по магазините. Производителят изтегля серията, дефектиралите и недефктиралите продукти биват обновени и пуснати като ремаркетирани.

Отворена кутия

Понякога клиента иска да види продукта, след това решава да не купува. Реално в случая няма никакъв друг проблем освен, че кутията е отворена.

Излишък

Когато има излишък от даден продукт,или е пуснат нов модел. Обикновено цената се намаля и продукта бива пуснат на промоция за по бърза продажба.

Като обобщение –даден продукт е refurbished, когато е бил върнат от кuпувача по каквато и да е причина, след това върнат към оригиналните си параметри, работно състояние или визия, бивайки инспектиран и тестван от квалифицирани техници. Понеже в такива случаи закона казва, че тези продукти не са нови, те биват пускани като ремаркетирани или refurbished с по-ниска цена от нормалната. И ако се чудите, струва ли си да се купи такъв продукт, трябва да имате в предвид, че тези продукти минават значително по-интензивни тестове спрямо нов продукт, с цел да се предотврати връщането му отново. В днешно време, когато парите никога не стигат, клиентите са по склонни да закупуват такива продукти виждайки, че сделката е добра и преценявайки, че в друг случай не биха могли да си позволят този продукт.

Виж всички модели ремаркетирани лаптопи в момента тук.

Екипът на Ardes.bg Ви благодари за отделеното време.

Loading Facebook Comments ...