LCD дисплеи – проблеми и решения

LCD дисплеите на компютрите са направени от два тънки слоя стъкло с тъмни течни кристали помежду им. Стъклото е покрито от външната страна от слой пластмаса. Повечето клиенти често си мислят, че дисплея не може да бъде счупен, тъй като при допир не се усеща пукнатината. Но това е заради пластмасовото покритие, което се чупи или напуква изключително рядко.

Когато стъклото на LCD дисплея е счупен, изглежда по един от следните начини:

– Линии/черти и или повтарящи се елементи (щампи) могат да се появят по екрана. Може да са много линии, а може и да е само една.

– Черни точки. Това може да е пукнатина през която изтичат течните кристали. Пукнатина също може да е налична, ако има черти но няма видими черни петна. Петната може да са малки или да се появят от после и със сигурност ще „порастнат“.Повечето потребители често казват, че е нямало черни петна когато са изпратили машината за ремонт, което означава че би трябвало да са се появили по време на или след доставката.

– Екрана може да е изцяло черен; въпреки това може да се види някаква „щампа“ ако се загледате отблизо.
Важно е да се отбележи, че чертите по екрана може да са причинени от проблеми с видео драйвера и/или видео картата. Възможно е да са причинени и от мултимедията която използвате (CD/DVD, видео декодери и др.) а не от счупване или друго подобно. Ако е от видео драйвера, проблема се решава лесно като се подмени с най-новият или по- стара версия от този който се използва в момента. Но ако повредата е от счупване, трябва да обърнем внимание на следните неща:

 

ЗАСТРАХОВКА:
Ние предлагаме възможността да сключите застраховка и да предпазите вашият лаптоп от каквито и да е щети. С други думи – вие чупите, застрахователя изплаща сумата, ние ремонтираме.

 

ЩЕТИ НАНЕСЕНИ ОТ ПОТРЕБИТЕЛЯ:
Тези щети не са покрити от стандартната гаранция. Покриват се само и единствено от застраховката. Повечето повредени или строшени LCD дисплеи ще бъдат считани за щети нанесени от потребителя. Разбира се има и изключения. За това е препоръчително да се свържете с консултант или сервизен специалист за повече информация. Освен това, потребителите получили стоката с повреда, ремонта ще бъде безплатен.

 

ПРИМЕРИ ЗА ЩЕТИ НАНЕСЕНИ ОТ ПОТРЕБИТЕЛЯ:

1.Черти, диагонални или назъбени, наличие на хоризонтални или вертикални линии.
Диагонални или назъбени (1), и хоризонтални и вертикални линии (2) индикират наличието на удар/повреда в панела.
Само хоризонтални и/или вертикални линии могат да бъдат и знак за проблем с видео картата, проблем с драйвера или прекъснат вътрешен видео кабел.

 

Диагонални черти/линии

Диагонални черти/линии

Диагонални черти/линии

Диагонални черти/линии

 

2. Обезцветена, потъмняла или преосветена част от повърхността на дисплея.

Причината за това е наличието течност в панела на дисплея в следствие на заливане, конденз или друг тип измокряне.

 

 

Обезцветени петна

Обезцветени петна

 

 

3. Бели петна и/или избелели участъци от дисплея.

Това обикновено се получава когато остър предмет има пряк контакт с дисплея. Възможно е да се получи и при силен натиск.

 

 

Бели петна

Бели петна

 

 

4. Черни и бели петна/пукнатини.

Това се получава когато вътрешното стъкло е пукнато и течните кристали са се събрали на едно или няколко места (черните петна) като оставят празни такива (белите петна)

 

 

Черни/бели петна/пукнатини

Черни/бели петна/пукнатини

Черни/бели петна/пукнатини

Черни/бели петна/пукнатини

Черни/бели петна/пукнатини

Черни/бели петна/пукнатини

Черни/бели петна/пукнатини

Черни/бели петна/пукнатини

 

 

5. Черни „назъбени“ черти „прорязващи“ екрана.

Това се получа когато стъклото е спукано. Течните кристали често изтичат в краищата на тези черти.

 

 

Черни назъбени черти прорязващи екрана

Черни назъбени черти прорязващи екрана

Черни назъбени черти прорязващи екрана

Черни назъбени черти прорязващи екрана

Черни назъбени черти прорязващи екрана

Черни назъбени черти прорязващи екрана

 

 

6. Строшено стъкло

В екстремните случаи стъклото е видимо натрошено. В най-добрия случай – екрана работи и се виждат само черно белите петна.

 

 

Строшено стъкло

Строшено стъкло

Строшено стъкло

Строшено стъкло

 

 

КАКВО ДА ПРАВИМ СЕГА?

В повечето случаи, тези повреди се считат за щети нанесени от потребителя и не се покриват от гаранцията. За това, отговорност на собственика е да поеме разноските по ремонта, освен ако не е сключил предварително застраховка. Дори компютъра да е с изтекъл гаранционен срок, може да бъде ремонтиран срещу съответното заплащане.
Ако нямате включена застраховка и не желаете да плащате за нов дисплей, винаги може да свържете външен монитор и да използвате лаптопа така или да закупите мишка, клавиатура и монитор и да „заземите“ лаптопа като настолна машина. Също така може да извадите твърдият диск и да го монтирате в кутия за употреба като външен такъв на друг компютър.

 

 

ОПИТ ЗА „ПОПРАВИ СИ САМ“

Такива опити не са препоръчителни за повечето потребители. Една грешна стъпка може да причини непоправими щети на лаптопа. Препоръчително е всички ремонти по машината да се правят от опитни и оторизирани специалисти. В случай, че решите да извършите сами ремонта, изпълнете следните стъпки за да откриете необходимите части:

1.Свържете се с оторизираният сервиз за вашата марка лаптоп.

2.Продиктувайте номенклатурата/серийният номер и/или каквото ви попитат специалистите за вашата машина.

3.В страницата за поддръжка на вашата марка лаптоп потърсете наръчник за поддръжка и ремонт.

 

 

Горещо препоръчваме да поръчвате части за вашата марка лаптоп единствено и само от оторизирани вносители, сервизи и магазини. Части поръчани от други източници може да не работят въобще, да причинят допълнителни проблеми и да не работят както трябва.

 

Източник: www.hp.com

Loading Facebook Comments ...