Хората имат психологическа граница за цената на смартфона си

Американската компания SellCell, занимаваща се с препродажба на употребявани мобилни телефони, е направила интересно проучване. То цели да установи дали потребителите са резервирани към постоянно нарастващата цена на новите топ смартфони. Или пък са готови да платят за най-новото и най-доброто, независимо колко струва.

Причина за анкетата е, че вече я няма „горната граница“ за цената на флагманите. Докъм 2017 година производителите избягваха да преминават известни „психологически бариери“, но днес цените са вариращи в пълния диапазон от 1000 до 1500 щ. долара. Ако устройството е иновативно, например със сгъваем дисплей, може да бъде и с етикет за над 2000 USD.

Какво показват резултатите от анкетата?

Огромното мнозинство (77%) от запитаните не биха платили за смартфон, струващ 2000 долара или повече. Решението на 62% от тях пък нямало да се промени, независимо от богатството на характеристиките в устройството и неговите функции. Само 5,3% от запитаните са заявили, че не виждат проблем един смартфон да има такава цена и заявяват готовност да си го закупят, ако ги впечатли.

Това означава, че моделите с цена над 1500 долара автоматично и категорично попадат в категорията на „нишовите“. Самите производители на смартфони явно отдавна са направили собствени проучвания със същата цел. Ето защо от години насам обръщат сериозно внимание на умните телефони от среден клас, като ги обогатяват с премиум характеристики и търсят конкурентна цена.

В каталога на Ardes.bg ще намерите смартфони от нисък, среден и висок ценови клас, които са дело на водещите световни брандове и често получават актуализации за нови функции и по-добри защити на информацията.

Loading Facebook Comments ...