Нови литиево-серни батерии „сродяват“ поне две различни технологични индустрии

Каквито и иновации да се въвеждат в смартфоните и независимо колко по-богати на функции стават, статистиките са категорични, че издръжливостта на батериите е сред първите търсени характеристики. Потребителите просто не обичат да зареждат телефоните си всеки ден. Ето защо новината, че учени от Университет Монаша, Австралия, са разработили литиево-серни батерии, с които тези мобилни устройства ще се зареждат веднъж на 5 дни, привлече сериозен интерес.

Литиево-серните (Li-Sulfur или Li-S) батерии като цяло не са нова разработка. Не от вчера и онзи ден са сочени като притежаващи по-голям потенциал за бъдещето, в сравнение с днешните литиево-йонни модели, които са масовите използвани. Технологията на алтернативата Li-S обаче подлежи на оптимизации и усъвършенстване, като постигнатото от експертите на най-големия австралийски университет, попадащ и в челния ТОП 100 на ВУЗ-овете в световен мащаб, е истинско събитие.

Проектът беше анонсиран с акцент върху смартфоните

Това е естествен маркетингов подход, който ще осигури финансиране и за следващите етапи на разработката. Умните телефони са тема, от която повече или по-малко се вълнуваме всички. Заглавията, че ще ги зареждаме веднъж на седмица, трудно могат да бъдат подминати или подценени.

По данни на изданието SciTechDaily обаче, интерес към новите литиево-серни батерии са проявили и инженерите на друга голяма индустрия. Електрическите автомобили също се нуждаят от подобен източник на енергия. А обещаващата разработка на австралийците засяга и индустрията, свързана с автомобилостроенето.

1000 километра с едно зареждане

Сметките, от които излиза, че с новите Li-S акумулатори електромобилите ще изминават хиляда километра, имат точно толкова мощно послание, каквото е и онова за смартфоните, зареждани по веднъж на пет дни. Просто целевата група на обещанието е различна. Или не съвсем различна, ако съобразим, че често потребителите, возещи се на такива коли и ползващи телефони, са едни и същи.

Така двете индустрии — тази на мобилната потребителска електроника и автомобилостроенето — се „сродяват“. Нещо като побратимите от старо време, които смесвали кръвта си. Тук обаче „кръвната връзка“ е литиево-серна.

Но и самите компании разширяват бизнеса си

Една от най-големите новини на изложението CES 2020, проведено в Лас Вегас, беше навлизането на Sony в автомобилния пазар. Традиционно свързваме името Sony с черна техника. Дори за хората, които не се интересуват от технологии, то е познато основно от музикалната индустрия и гейминга.

Както се очертава, Sony искат да бъдат играчи и при модерните леки коли. Първата им разработка се нарича Vision-S. Автомобилът е концептуален и няма обявена „пътна карта“ за серийното му производство или комерсиалното му приложение, но заявката от тази компания, че има амбиции и в тази сфера, са категорични и изглеждат сериозни!

Интерес от европейски и китайски брандове

Водещите производители на мобилни устройства и автомобили вече са проявили интерес към литиево-серните батерии на австралийските инженери. В рамките на следващите няколко месеца ще бъдат проведени тестове с резултатите от текущия етап на разработката им. Самите потенциални инвеститори ще могат да участват в допълнителната оптимизация на технологията.

И преди сме попадали на новини, в които сензационно се разкрива „убиец на литиево-йонните батерии“, който да заеме тяхното място. Досега това не се случва. Но случаят с успеха на Li-S пробива, извършен в Университет Монаша, изглежда различен и събитията като че ли започват да се случват.

Усилено се говори за инвестиции и от трета индустрия. Li-S акумулаторите са привлекли погледа и на производители на соларни панели. Някои от тях също се занимават с потребителска техника, така че професионалното бъдеще на австралийските учени изглежда бляскаво.

Ardes.bg е доверен партньор на най-големите световни производители на мобилни устройства, електрически скутери, ховърбордове и черна техника. Техните най-добри модели и серии са част от богатия ни продуктов каталог.

Loading Facebook Comments ...