Смарт часовниците на Apple засенчват швейцарските модели

Комплиментът „точен като швейцарски часовник“ има все по-малко значение за потребителите от новите поколения. В общи линии това е изводът от наскорошно пазарно изследване на компанията Strategy Analytics. Умните часовници стават все по-предпочитани, като само производителят Apple е доставил над 10 милиона повече бройки от цялата швейцарска индустрия.

Данните са за 2019 година, като в сметките не влизат смарт часовниците на други популярни брандове. Отбелязва се, че при Apple ръстът е със забележителните 36%. От друга страна, търсенето на аналоговите швейцарски модели се е свило с 13%.

Стивън Уолцър, главен анализатор на Strategy Analytics, обобщава:

„Комбинацията от атрактивен дизайн, лесна за използване технология и полезни приложения прави [смарт часовниците] Apple Watch широко популярни в Северна Америка, Западна Европа и Азия.“

В доклада се отбелязва, че през 2018 година са били продадени 24 милиона швейцарски часовника, докато успехите на Apple Watch са били по-малко: 22.5 милиона пласирани бройки. За една година обаче е настъпил обрат. В Швейцария се произвеждат и смарт модели, но те не се справят с конкуренцията на американските, южнокорейските и китайските брандове.

Докладът на Strategy Analytics е категоричен:

„Швейцарските компании като Swatch губят битката при умните часовници.“

Все пак се отбелязва, че смарт часовниците са предпочитани от подрастващите поколения и потребителите в активна възраст, докато швейцарските марки все още държат добри позиции сред по-възрастната публика. Най-добрите предложения в този сегмент, както и сред фитнес гривните, са част от каталога на Ardes.bg.

Loading Facebook Comments ...