QR код – какво е това и как да го използваме?

qr-code

Напоследък сигурно често ви се случва да виждате тези черно – бели изображения и да се чудите какво означават те? Може би се питате за какво се използват и какво послание носят? Отговорите на всичко, което ви е неясно и не разбирате, ще откриете малко по-надолу в тази статия.

Какво представлява QR баркодът?

Първо нека започнем с основната концепция, а именно какво е QR код? Накратко можем да кажем, че QR е акроним за код за бърз отговор. QR кодът съществува от доста години, появявайки се за първи път в Япония през 1994 година. В Япония тези баркодове се използват масово, докато у нас те са по-малко разпространени.

Първоначално кодовете стават известни в автомобилната индустрия, за да може с тях да се следи наличността в складовете. Кодът представлява съвкупност от черни модули, подредени в квадратен формат и изпъкващи на бял фон. Изключително лесно е да се борави с кода и е страхотен инструмент за споделяне на всякаква информация. Кодовете без проблем могат да се разчитат от всеки модерен телефон с камера.

В наши дни QR кодовете стават все по-популярни и по-популярни. Търговците, различните компании и фирми поставят QR кодове на опаковката на всеки един от продуктите си, в сайтове, каталози, брошури и т.н, с рекламна и маркетингова цел. И тъй като смартфоните имат способността да ги разчитат, потребителите е необходимо само да си свалят QR приложение, което да може да сканира тези кодове.

Веднъж сканиран, QR кода може да отведе потребителя до уеб страница, видео или да осигури пълна информация с контакти и адреси на дадена фирма. Съвсем скоро тези кодове ще станат част от нашето ежедневие и ще ги виждаме на рекламите във вестниците и списанията, по билбордове, из интернет пространството и дори на тениската на някого.

След като QR кодът е във вашия телефон, той ви дава подробни данни за определен бизнес или услуга. QR кодът може също така да показва линк, който ще ви пренасочи към трейлър на нов филм или пък ви предоставя ваучер за отстъпка.

Възможностите за поставяне на такива кодове са безкрайни. Може да се сложи дори върху плод и да осигури на клиента информация за полезните вещества и витамини, съдържащи се в плода.

Причината защо QR кодовете са по-полезни от обикновените баркодове е, че имат способността да съхраняват много повече информация, включително url линкове, местоположение и текст. Другият ключов момент при тях е, че вместо да изискват скенер, за да бъдат сканирани, много модерни телефони могат да направят това.

Как телефоните разчитат тези кодове?

Както казахме по горе, за тази цел телефоните се нуждаят от специален четец. Такъв е например Kaywa. Отнема буквално една минута на собственик на iPhone или Android телефон,за да открие и инсталира приложението. Има и друг вариант, в зависимост от модела телефон, който имате.

За притежателите на Android телефон, удачно решение е да влязат в онлайн магазина на Android и да потърсят приложението “Barcode Scanner”. Алтернативният вариант за собствениците на iPhone и iPod Touch е QuickMark. Приложението е на цена от 1.99 долара и ще им върши чудесна работа.

Най-доброто решение за BlackBerry телефоните е MobileTag, както и I-Nigma. За притежателите на Nokia, UpCode е всичко, от което се нуждаят.

Как можете да генерирате код?

Това лесно може да стане, използвайки сайта Kaywa.com. Google също има такава услуга.

Как да използвате QR код?

Вашият бизнес, независимо дали е малък или голям, е добре да използва такива баркодове . Можете да генерирате код по начина, който ви описахме преди малко, като го поставите до всеки ваш продукт в онлайн пространството, съдържайки цялата информация за продукта, телефонни номера и URL линк до уеб страницата ви. Освен това можете да сложите QR код на вашата визитка с телефонни номера и адреси на фирмата, така че да е лесно за клиентите да сканират този код и да имат в телефона си бърз начин за връзка с вас. QR кодове са много подходящи за провеждане на маркетингова стратегия и за разпространение на дейността ви.

Поставете кодовете на всяка реклама, постери, флаери, покани и др., като е желателно да се съдържа следната информация в тях:

  • детайли за продуктите
  • контакти
  • оферти
  • игри и награди
  • безплатни ваучери за отстъпки
  • Линкове до профилите ви в социалните мрежи Twitter, Facebook, MySpace и YouTube
Екипът на Ardes.bg Ви благодари за отделеното време.
Loading Facebook Comments ...