Печалбата на Xiaomi за Q1 2019 е сюрприз и за самите тях

Китайският производител на мобилни устройства Xiaomi публикува финансовия си отчет за първото тримесечие (Q1) на текущата година. Приходите бележат ръст от 21% в сравнение с предишния статистически период и възлизат на 6,3 млрд. щатски долара. Това е изненада преди всичко за самата компания, която по предварителни разчети и според най-добрите сценарии очакваше значително по-скромни резултати.

Нетната печалба от тези приходи се равнява на над 303 млн. щ. долара. Тя е постигната въпреки жестоката конкуренция с други китайски брандове, като Huawei, Oppo и Vivo. Постижението става още по-впечатляващо, ако имаме предвид, че последните три изброени марки имат значително влияние във всички мобилни сегменти, докато Xiaomi акцентират главно при смартфоните.

В анализ на Counterpoint Research се посочва, че понастоящем китайският пазар бележи свиване със 7% спрямо миналата година. Xiaomi обаче усилено работят за трайно влияние в Индия и в Европа, което може би обяснява неочакваните финансови постъпления. Техни продукти се предлагат в редица страни от Европейския съюз, а у нас — и в каталога на Ardes.bg.